دسته‌بندی نشده

تفاوت کتیبه پرده و والان چیست ؟

تفاوت والان و کتیبه

احتمالا شمایی که در حال تحقیق برای زیباتر کردن دیزاین منزلتان هستید، یکی از چیزهایی که در راستای محقق شدن این امر به آن برخورد کرده اید و توجه شما را به خود جلب کرده است، بحث دیزاین پرده است. زیبایی پرده علاوه بر خود آن که دارای المان های جنس و رنگ و غیره می باشد، با متعلقات آن از قبیل کتیبه های مختلف، میل پرده های چوبی و غیر چوبی و گل میخ و نگهدارنده ی پرده به اوج می رسد. بنظر ما مهم ترین مکمل پرده، کتیبه یا والان است. تا جایی که خیلی ها بین این دو گیر کرده و نمیدانند چه از نظر کاربرد و چه از نظر زیبایی کدام از این دو برای خاص شدن زیبایی پرده شان بهتر است. پس قراره ما در این مقاله باهم بررسی کنیم تفاوت ها و کاربرد های کتیبه پرده و والان را و بگوییم کدام یک برا کجا مناسب است.

کتیبه پرده

والان چیست و چه کاربردی دارد ؟

والان

والان پرده

یکی از اجزای تزئینی پرده است که زیبایی آن را به طور شگفت انگیزی زیاد می کند. البته والان را برای زیباتر کردن پنجره بدون پرده هم میتوان انتخاب نمود. از پارچه ی کوتاهی تشکیل شده اما بر خلاف پرده که تمام پنجره و قسمت های شیشه ای خانه را می پوشاند. فقط قسمت بالای پنجره که جلوی میل پرده است را میپوشاند.مدل های معروف والان پرده که پرطرفدار هستند و در سطح اینترنت بیشتر جست و جو شده اند :

  • والان های یک طرفه
  • والان های مخمل
  • والان برای پنجره کوچک

والان پرده انواع مختلفی دارد که به اختصار برایتان شرح خواهیم داد.

والان مدل شال گردنی

جزو دسته والان های آماده محسوب میشوند. به این شکل که پارچه والان را از هر دو سر اطراف میل پرده می چرخانیم و آویزان می ماند. این برای جاهایی مناسب است زیاد جلوه ی رسمی ندارند.

والان پرده پاکتی

یکی از مرسوم ترین و ارزان قیمت ترین والان های موجود در بازار می باشد. دوخت پارچه این والان کلا ساده می باشد و برای نصب هم نیازی به نصاب ندارید چون بسیار ساده است و خودتان در چند دقیقه قادر به وصل کردن خواهید بود. از دیگر انواع مدل های آن می توان به والان مخمل، والان پرده پفی( بالنی )، مدل دستمال گردن، مدل تاب دار اشاره کرد.

والان تاب دار است

کتیبه پرده چیست؟

حال که با والان پرده و کاربرد آن آشنا شدیم به سراغ معرفی کتیبه پرده خواهیم رفت. کتیبه پرده وسیله ای تزئینی می باشد که در بالا و جلوی پرده قرار می گیرد و علاوه بر جلوه ی زیبایی در پوشاندن میل پرده و خرابی ها و آسیب های روی دیوار برای ما تاثیر خواهد داشت. ما در مقاله ای بسیار مفصل و مفید در رابطه با کتیبه صحبت کردیم. برای خواندن آن مقاله روی این کلمه کلیک کنید.

کتیبه پرده

تفاوت کتیبه و والان پرده

برخی از افراد هستند که این دو مورد را با هم اشتباه می گیرند. درسته که هر دوی آن ها باعث پوشانده شدن قسمتی از پرده و متعقاتش می شوند. اما کتیبه از جنس سخت است و در یک جا ثابت است و گاهی جزوی از دیوار به حساب می آید. علاوه بر این ها کتیبه را نمیتوان در حالت های مختلف نمایان کرد اما در والان شما قادر خواهید بود هر مدل طرحی که مایل بودید را برای زیبا تر شدن دکوراسیون منزلتان به کار گیرید. علاوه بر این ها والان برخ خلاف کتیبه نرم است و حالتی آویزان دارد و مدل های مختلفی به پرده می دهد.

تفاوت والان و کتیبه

فرق والان و کتیه پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *